logo_spelhund_se_black

                             TOm Clancy's the Division

Utvecklare: Ubisoft Massive

Utgivare:  Ubisoft

Typ av spel/Genre:  Open-world action FPS co-op multiplayer

Antal spelare:  En eller flera

Snittbetyg på Spelhund:  8/10

                                                          Bilder och Video

loading...

                                 Vi som har testat spelet på Spelhund är följande.

Fredrik






Lite small-talk: Som jag såg fram emot detta spel. Det är lite typiskt mig att höja föväntningarna till skyhögt. Orättvist? JA! Men det här vart ändå okej tycker jag.
Har innan min provspelstid började på redaktionen lyssnat runt lite vad andra tror om spelet. Det har väl resulterat i lite blandade åsikter, men nu är det jag som ska köra..

Bra start! Kul sätt att skapa sin karaktär på, man speglar sig en en bilruta och väljer lite häftiga ärr och tatueringar. Spelet börjar med en del simpla, men ganska roliga uppdrag. Man följer en liten story som är helt okej. Att jag fick starta spelet ihop med en kollega gjorde nog det hela roligare, man följer varandra och hjälper varandra med skador mm. Man kan köpa nya vapen, uppgradera massor med saker i huvudbasen. Men spelet kunde ha varit bättre. Jag skulle ha föredragit lite mer i GTA-anda. Man kan ej använda saker på gatorna, skjuta andra eller så.
Blir något långtråkigt:
Efter ca 10 timmar börjar dem flesta uppdragen likna varandra, fienderna klarar fler skott och allt bara går på repeat känns det som. Som vanligt så ledsnar jag ganska fort. Men det finns en stor charm i spelet ändå. Jag vill fortsätta. Men friheten i spelet är inte speciellt stor. Man jagar och skjuter bad-guys. Det är nästan allt.
Sammanfattning:
Det levde så klart inte upp till mina förväntningar, men nu efter att jag klarat spelet så känns det ändå något bätte än det gjorde mitt i. Självklart kan jag rekomendera spelet, men man kan nog vänta tills det inte kostar 50Euro.
Betyg: 7,5 / 10

YoniS



 


Efter 1 spelad timme: Co-op multiplayer, kul med få svårdödade AI-fiender. Inventory vad lite krångligare än det behövde vara - man vill ju hellre skjuta än modda vapen från första början. Nice att bli healad av sin lagkamrat när man "dör". Nice att bli autoräddad om man fastnar i en bugg.
Efter 5 spelade timmar: Lärde mig att man måste spendera tid i meny/inventory för att uppgradera sina handskar, ansiktsmasken, body-armorn, vapnet. Spelet går ut på att vinna tillräckligt många missions för att upggradera hembasen och då få uppgrades därifrån. Inga buggar nu.
Kul att planera taktik - t.ex. att en spelare håller sig tillbaka och retreatar för att den andra ska ha en healare.
Sammanfattning: Nu börjar jag förstå spelet och det är kul.
Fotnoter:
Detta är mitt nya favoritspel - genre'at multiplayer co-op är jäkligt länge sedan jag spelade sist och jäkligt kul.
AI-motståndarna blir svårare och svårare, och jag har lyckats köpa bättre vapen i inventory-menyn. Jag/vi har bara lyckats uppgradera en liten del av en enda del av vår huvudbas, dvs spelet har mycket mer innehåll/potential än det jag sett hittills. Det känns synd att lämna spelet för att recensera ett nytt...